Sursele de degradare ale uleiului de motor

Stabilitatea la oxidare este o altă caracteristică a uleiului de motor Polytron. Acesta reprezintă capacitatea uleiului Polytron de a-și păstra caracteristicile nemodificate pe toată durata utilizării sau depozitării.

Temperatura influențează negativ oxidarea uleiului. Cu cât temperatura este mai mare și în prezența oxigenului cu atât oxidarea uleiului este mai pronunțată.

În urma procesului de oxidare al uleiurilor minerale rezultă compuși oxigenați (acizi, aldehide, cetone) precum și produse de tipul rășinilor. De asemenea, în anumite condiții de temperatură, presiune și în prezența anumitori catalizatori, prin reacția hidrocarburilor din ulei cu oxigenul se formeaza produse insolubile în ulei care conduc la creșterea vâscozității.

În același mod, rășinile, în anumite condiții de temperatură, formează depuneri dure (lacuri) pe suprafețele segmenților și a pistoanelor. Aceste depuneri imobilizează segmenții în canalele din piston ceea ce conduce la pierderea etanșării camerei de ardere. Rășinile, datorită depunerilor, pot produce și obturarea canalelor și a orificiilor sistemului de ungere.

Substanțele de oxidare din ulei au efect nefast asupra caracteristicilor acestuia. Depunerile rezultatemicșorează conductibilitatea termică a pereților pieselor (piston, segmenți, cilindri) și favorizează formarea mâlului în baia de ulei la temperaturi scăzute.

De asemenea acizii rezultați în urma procesului de oxidare al uleiului au efect coroziv asupra pieselor metalice precum și asupra straturilor antifricțiune de pe pistoane, tacheți, etc.

Degradarea uleiului se produce și datorită contaminării acestuia cu alte substanțe. Uleiul motor poate fi contaminat cu combustibili, apă sau lichid de răcire, particule sau impurități.

Contaminarea cu combustibili (benzină sau motorină) are ca efect scăderea vâscozității ceea ce implică lubrifierea precară a pieselor în mișcare. De asemenea, scade temperatura de imflamabilitate a uleiului ceea ce poate produce autoaprinderea acestuia.

Contaminarea cu apă sau lichid de răcire conduce la emulsionarea uleiului și reducerea capacității de lubrifiere. De asemenea vâscozitatea uleiului crește iar aditivii pot fi separați de ulei ceea ce conduce la reducerea drastică a capacității de ungere a uleiului.

Contaminarea cu particule se datorează arderii incomplete a combustibilului și conduce la creșterea vâscozității uleiului. De asemenea, uleiul se poate contamina cu particule metalice (provenite de la piese) sau cu impurități din aer. Particulele din ulei, dacă ajung pe suprafețele metalice în contact, conduc la intensificarea procesului de uzură.

Aflați mai multe informații aici

De ce folosim uleiul de motor Polytron?

Principala funcţie a uleiului de motor Polytron este aceea de a minimiza contactul metal-pe-metal, reducând extrem de mult frecarea şi uzura datorită pachetului de aditivi MTC. Frecarea generează căldură, care provoacă şi mai multă uzură şi duce la deteriorarea pieselor mobile ale motorului d-voastră. Uleiul din motorul d-voastră formează o peliculă lubrifiantă subţire pe toate piesele de metal, permiţându-le să alunece una deasupra celeilalte într-un mod sigur şi eficient, cu un minimum de frecare. Uleiurile de motor Polytron sunt fabricate in California, USA  şi depăşesc cele mai recente standarde de performanţă ale producătorilor de motoare de marcă americane şi europene.

Aflaţi mai multe informaţii aici

Vâscozitatea uleiului de motor Polytron

Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei Polytron, se refera la rezistenta la scurgere a uleiului Polytron.

Vascozitatea unui ulei variaza in functie de schimbarile de temperatura – mai mica atunci cand este cald sau mai mare cand este frig. Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului.

Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate.

Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.

Masurarea schimbarii de vascozitate este data de Indicele de Vascozitate.
Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin, ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor. Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului. Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea la variatiile de temperatura. Imbunatatirea vascozitatii se realizeaza cu ajutorul pachetului de aditivi Polytron MTC, care scade rata la care uleiurile Polytron isi schimba vascozitatea in functie de temperatura. Acest aditiv MTC mareste gama temperaturilor de lucru a uleiurilor de motor Polytron si ajuta la fabricarea uleiurilor Polytron multigrade.

Aflati mai multe informatii aici

De ce alegem uleiul de motor Polytron?

Progresul tehnologic susținut de către producătorii auto face ca motoarele să fie mai eficiente ca niciodată. Odată cu eficiența, crește însă și presiunea la care sunt supuse acestea. Doar uleiul de motor Polytron previne degradarea componentelor metalice, de aceea uleiul Polytron cu pachetul de aditivi MTC este rezistent și își păstreză proprietățile timp îndelungat. Până la 75% din uzura motorului are loc în timpul încălzirii motorului. În mod normal, la oprirea motorului, uleiul obişnuit se scurge de pe piesele critice ale motorului, dar nu şi moleculele inteligente Polytron MTC. Acestea rămân pe motor, ca atrase de un magnet, oferind un strat protector suplimentar.

Formula unică a uleiului Polytron protejează motorul din momentul în care este pornit, reducând cu până la 99%  uzura acestuia.

Protejaţi-vă motorul din momentul pornirii, alegând uleiul potrivit pentru autovehiculul dvs. din gama Polytron Extrem Lubricants.

Aflaţi mai multe informaţii aici

 

Degradarea uleiului de motor

Degradarea uleiului se produce și datorită contaminării acestuia cu alte substanțe. Uleiul motor poate fi contaminat cu combustibili, apă sau lichid de răcire, particule sau impurități.

Contaminarea cu combustibili (benzină sau motorină) are ca efect scăderea vâscozității ceea ce implică lubrifierea precară a pieselor în mișcare. De asemenea, scade temperatura de imflamabilitate a uleiului ceea ce poate produce autoaprinderea acestuia.

Contaminarea cu apă sau lichid de răcire conduce la emulsionarea uleiului și reducerea capacității de lubrifiere. De asemenea vâscozitatea uleiului crește iar aditivii pot fi separați de ulei ceea ce conduce la reducerea drastică a capacității de ungere a uleiului.

Contaminarea cu particule se datorează arderii incomplete a combustibilului și conduce la creșterea vâscozității uleiului. De asemenea, uleiul se poate contamina cu particule metalice (provenite de la piese) sau cu impurități din aer. Particulele din ulei, dacă ajung pe suprafețele metalice în contact, conduc la intensificarea procesului de uzură.

Aflați mai multe informații aici despre uleiurile de motor Polytron

Uleiuri de motor si aditivi de ultima generatie